505 Games annonce la sortie de IL-2 Sturmovik: Birds of Prey sur nos consoles l'année prochaine, ce qui devrait ravir les fans de la série. Le jeu est prévu sur Playstation 3, Xbox 360, Nintendo DS et PSP et c'est Gaijin Entertainment qui se charge de l'adaptation console. Les premières images à l'intérieur, bien que rien ne dise qu'il ne s'agit pas de la version PC.
505 Games press release:
Milton Keynes, England - 505 Games will be bringing 1C Publishing’s IL-2 Sturmovik: Birds of Prey to the console market for the first time. Developed by Gaijin Entertainment for Xbox 360 and PS3, DiP Interactive for Nintendo DS and DYNAMICSYSTEMS for PSP, the game takes place during the greatest aerial battles of all time (discounting Pterosaurs) and boasts the most realistic landscapes and aircraft seen in any flight sim. IL-2 Sturmovik: Birds of Prey will be published by 505 Games under the 1C Label and is due for a 2009 release.
IL-2 Sturmovik: Birds of Prey is based around large-scale aerial combat over the ground-based military operations of World War II. Players participate in the war’s most famous confrontations piloting fighters, battle planes or heavy bombers across a range of thrilling missions. There are five seats of war to engage in – The Battle of Britain, Stalingrad, Berlin, Sicily and Korsun – representing the main airborne battles of World War II in Europe.
As well as advanced environmental visuals enriching the game play, IL-2 also boasts an all new damage effects engine. Players can see real time damage to the aircraft such as holes in the wings and trail lines during dog fights. Hundreds of airplanes taking part in air battles is a distinguishing feature of IL-2 Sturmovik: Birds of Prey and the unique environmental engine also produces highly detailed, realistic landscapes that allows players to see a brand new simulation of ground support actions.
Features
• Authentic World War II atmosphere
• Engage in more than 50 thrilling missions from famous historical battles over Eastern and Western Europe and fly historically accurate aircraft
• Completely flexible difficulty level system: from arcade to realistic simulation
• Thrilling multiplayer mode support customisation – from the colour scheme of your plane to your choice of weapons.
• Cutting edge, highly-detailed visuals, realistic sound and original music from Jeremy Soule (composer of Company of Heroes, Dungeon Siege, The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Guild Wars, Neverwinter Nights, Prey, Star Wars: Knights of the Old Republic, Total Annihilation, Unreal II, Warhammer 40,000: Dawn of War, and many more.)
505 Games will publish IL-2 Sturmovik: Birds of Prey on the 1C Label for PS3, Xbox 360, Nintendo DS and PSP in 2009.
Tous les commentaires (21)
un jeu d'avion ne peut que faire du bien, surtout si c'est un simulateur !!
"wait and see" :)
En tout cas, moi, j'aurai du mal à m'en passer.
Mais comme dis plus, sur console il sera probablement "alléger", d'ou une certaine perte d'intérêt quelque part en ce cas.
Il faut donc faire avec, il fait partit des meubles je dirais même.^^
tous les tests de CG le montrent, dès que t'actives l'AA en réso HD, les perfs s'écroulent et seules les puces de compète tiennent le coup (sauf sous Crysis :lol: ), n'oublions pas que la PS3 et la 360 n'ont que des GPU qui datent déjà de plus de 2 ans en terme de génération comparativement aux derniers GPU sur PC
J'ai fait le test avec l'AA 8 et le filtrage anisotrope 16 en 16080x1050 je suis souvent à plus de 100fps quand le sol et d'autres avions sont affichés et ça monte à plus de 300fps lorsqu'on ne visualise que les avions dans le ciel....
Quand je vois GT5 Prologue et Wipeout HD (1080p et 60fps) je me dis que les consoles sont quand même capables de faire de belles choses quand le jeu est spécialement développé pour une console.
Là ils ne cherchent qu'à grossir le catalogue en minimisant l'effort.
Sinon niquel le jeu ça me plait bien, je le connais pas sur PC.
On vera en 2009.
sinon, j'attend de manière très sceptique ce IL2. Sur PC, c'est de la bombe, je pense que là, on aura une version arcade sympatoche. Enfin, on verra bien.