Black Lion Studios annonce la sortie de Shadow Harvest sur PC et XBox 360 pour le printemps 2009. Le jeu se présente sous la forme d'un jeu d'action tactique à la troisième personne qui met en scène deux personnages (une fille plutôt portée infiltration et un spécialiste du combat à l'arme à feu). L'histoire se passe dans un futur proche puisqu'elle se déroule en 2025. Plus de détails à l'intérieur ainsi que quelques images très impressionnantes qui, si on en croit les développeurs, sont réalisées "sans trucage" ni retouche.
Quoting Black Lion Studios announcement:
Shadow Harvest is a highly immersive 3rd-person tactical action game set in the year 2025 on various current and future points of conflict around the globe. The game is in development for PC and XBOX 360. Featuring dual character control, amazingly realistic graphics and a refreshingly different storyline, Shadow Harvest is a completely new interpretation of the tactical-action genre. Being an ISA* agent, the first character, Myra Lee, has a background in espionage and stealth operations, while the other character, Aron Alvarez, is a hard-boiled close combat specialist of US Army's Delta Force. Both characters are deployed as elite black-ops agents on various hot spots worldwide and behind enemy lines to cooperatively complete covert operations.
To optimally achieve all mission goals, the player needs to combine Myra's stealth skills, athletic abilities and cleverness with Aron's blunt open battle approach. In many situations the nail biting about whether to go in hot with guns blazing or to use suppression techniques and alternative paths is up to the player. Thanks to its open level design with multi-paths and optional secondary objectives, Shadow Harvest also offers great replayability
With Myra and Aron having a different style, a totally different approach on combat tactics and (obviously) a different gender, one big focus of the game are the witty yet snorty dialogues between the two agents.
Despite its highly detailled and realistic look, Shadow Harvest does not strive to be a hardcore military sim nor does it want to be just another dual-character-shooter. Featuring real stealth and action-adventure elements, its refreshingly new mix of features allows never before seen possibilities in interactive storytelling and lets the player dive into a highly thrilling storyline in an unforgettable immersive and unique gaming experience.
Tous les commentaires (29)
2009...y a l'temps d'en voir d'autres (des guerres) par exemple.
Sinon, oui c'est très flou. Pour ceux qui ne connaissent pas le jargon (comme moi), comme appelle t-on cet effet déja? le blur c'est bien ça?
Après faut voir ce que ca va donner niveau sénar et gameplay...
y'a quelque traces d'aliasing, là ou ça probablementé té retouché, c'est au n iveau des couleurs et du flou...et si ça ne l'est pas, bein...dommage.
Celui qui était tout moche contrairement au reste du jeu !
Bref, il y a encore beaucoup de boulot qui attend les développeurs.
A suivre.