EA nous gratifie d'un trailer très bien fait pour Dante's Inferno. À noter que l'équipe derrière le jeu est déjà responsable de l'excellent Dead Space.
EA press release (from December 2008):
An abducted soul, a lifetime of sins, a journey to the depths of despair. Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) announced today that EA Redwood Shores, the studio behind hit horror game Dead Space™, is making Dante’s Inferno™ – a third-person action adventure adaptation of the medieval epic poem The Divine Comedy by Dante Alighieri. The dark fiction gave birth to the Tuscan Italian dialect and is widely considered to have defined the western world’s contemporary conception of hell and purgatory. The poem tells the tale of Dante who journeys through the twisted, menacing nine circles of hell in pursuit of his beloved Beatrice.
Written in the 14th Century, The Divine Comedy was published and read aloud in Italian (unlike the Bible), thereby making the poem accessible to the mass public. The poem delivers a striking and allegorical vision of the Christian afterlife and the punishments of hell. In part one, known as Dante’s Inferno, Dante traverses all nine circles of hell; limbo, lust, gluttony, greed, wrath, heresy, violence, fraud and treachery.
“The time is right for the world of interactive entertainment to adapt this literary masterpiece, and to re-introduce Dante to an audience that, until now, may have been unfamiliar with the remarkable details of this great work of art,” said Jonathan Knight, executive producer for Dante’s Inferno. “It’s the perfect opportunity to fuse great gameplay with great story.”
For more information on Dante’s Inferno, please visit www.dantesinferno.com and sign up for the newsletter and bookmark for news, features and upcoming events.
Tous les commentaires (27)
à voir
il est censé sortir quand ce jeu ?
il est censé sortir quand ce jeu ?
Quoiqu'il en soit je serais au rendez vous!
On manque de bons gros beat them all à la Dynasty warriors ou à la Ninja Gaiden, sur next gen, je trouve.
Ca fait partie des jeux que je préférais sur les 8/16 bits, alors ça me manque terriblement;
C'est simplement sublime artistiquement parlant. précalculé ou pas le game design est de toute beauté. bravo les artistes.
Il n'y a que moi on le monstre à plusieurs bouches faisait penser à un barbapapa pas content?
Vivement qu'il sorte celui là
@Dalariel: le monstre a plusieurs bouches m'a fait plus rire qu'autre chose ^^ Mais le reste, pfiou
"Dante's Inferno", je grave ce nom dans un coin de ma tête, car ça sent le grand jeu à plein nez. :)
Vivement qu'il sorte celui là
@Dalariel: le monstre a plusieurs bouches m'a fait plus rire qu'autre chose ^^ Mais le reste, pfiou
A suivre !
en tout cas ya un vrai design, ils prennent des risques car il risque de ne pas plaire à tout le monde mais artistiquement ya vraiment du boulot
EA a vraiment changé
ca plus le trailer suffit a attirer mon intention d'ailleurs ca manque de belle cinématique dans les jeux a part dans Halo wars j'ai pas vu grand chose.
à voir