Unreal Technology nous présente aujourd'hui l'Unreal Engine 4 via cette démo en temps réel intitulé "Elemental" qui montre de quoi le moteur d'Epic est capable. La vidéo en 1080p plus une galerie d'images en très haute résolution vous attendent.
MAJ : Ajout d'une vidéo sur les caractéristiques du moteur.
The most world-class game engine to date, Unreal Engine 4 gives you the power to do more than ever before. Unreal Engine 4’s new architecture offers fully dynamic lighting features, cutting down on development time and ensuring less iteration on creative ideas.
Artists and designers can bring their visions to life directly in game without programmer assistance via the new Unreal Kismet. This offers programmers the freedom to focus on core gameplay features and sophisticated systems. With significant new visual features, Unreal Engine 4 enables you to achieve high-end visuals, while remaining both scalable and accessible to make games for low-spec PCs.
Tool Highlights
• Make updates directly in game without ever pausing gameplay with Hot Reload. This tool allows you to quickly find and edit C++ code and see those changes reflected immediately in game.
• After an update is made, Instant Game Preview gives you the power to spawn a player and play anywhere in game without needing to wait for files to save.
• The all-new Code View saves you time by allowing you to browse C++ functions directly on game characters then jump straight to source code lines in Visual Studio to make changes.
• Live Kismet Debugging enables you to interactively visualize the flow of gameplay code while testing your game.
• Now you can quickly debug and update gameplay behaviors when they happen through the new Simulate Mode. This tool lets you run game logic in the editor viewport and inspect AI as the game characters perform actions.
• View your game in full-screen within the editing environment with the Immersive View tool. This allows programmers to complete iterations on gameplay changes without added UI clutter or distractions.
• Possess/Eject Features allow at any time while playing in editor to easily “eject” from the player and take control of the camera to inspect specific in-game objects that may not be behaving properly.
Tous les commentaires (54)
Es ce que Sony et m$ vont suivre dans ce sens là par contre je prends peur parce qu'il va falloir un hardware bien balèze et donc couteux,réponse l'année prochaine je croise les doigts pour.
J'en ai la larme à l'oeil d'avance.
1500euros dans un tour d'accord mais si c'est pour me retrouver à devoir changer de carte ou de processeur fin 2013 début 2014, les boules quoi.
Je ne suivais pas avant donc je pose cette question,es ce que les moteurs et jeux next-gen étaient présenter avant les consoles sur les générations précédentes?
De plus, autant MS amorti bien la 360 et peut envisager la next-gen sereinement autant Sony, qui a galéré avec sa PS3, aimerait l'amortir encore un peu.
Pour cette démo, je la trouve vraiment limite pour le next gen comme Watch Dogs par exemple, certes le jeu est très beau et tourne probablement sur une carte PC haut de gamme exploitée à fond, mais ça n'atteint pas malheureusement le niveau que j'attends du Next gen, désolé.
Mais a mon avis il est encore trop tôt pour parler de tout ça ...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MOvfn1p92_8#!
Le moment avec les particules est merveilleux. Je rêve déja de ce genre d'effet dans un jeu.
@GTB: Tout à fait.