L'E3 en approche les éditeurs vont commencer leur campagne pré-E3 et aujourd'hui Warner Bros. et Techland annoncent Dying Light. Le jeu est un survival-horror à la première personne dans lequel le joueur parcourra les environnements urbains de jour et deviendra une proie la nuit où les infectés sont plus agressifs. Prévu pour 2014. Images et plus de détails avec le communiqué dans la news.
Coming to Next-Gen and Current-Gen Consoles, PC in 2014
LONDON, UK – 23rd May, 2013 – Warner Bros. Interactive Entertainment today announces Dying Light, a first-person, action survival horror video game with a portentous day-night cycle set in a vast open world. Currently under development by Techland, the game will be available in 2014 for Xbox One, the all-in-one games and entertainment system from Microsoft, PlayStation®4, plus Xbox 360, PlayStation®3 system, and PC.
During the day, players will traverse an expansive urban environment overrun by a vicious outbreak, scavenging the world for supplies and crafting weapons to defend against the growing infected population. At night, the hunter becomes the hunted, as the infected become aggressive and more dangerous. Most frightening are the predators which only appear after sundown. Players must use everything in their power to survive until the morning’s first light.
“We are excited to partner with Techland on Dying Light, which is an original gaming experience for next-generation consoles,” said Kevin Kebodeaux, Senior Vice President, Sales and Operations, Americas, Warner Bros. Interactive Entertainment. “The partnership with Techland allows us to combine their successful development capabilities with Warner Bros. Interactive Entertainment’s one-of-a-kind publishing expertise to deliver on this title.”
“The next-gen technology allows us to create a truly dynamic open world that features a game-changing day-night cycle,” said Pawe? Marchewka, CEO of Techland. “Inventive free running mechanics also allow for nearly unrestricted exploration and weapon-crafting to further enhance the action survival experience."
Tous les commentaires (23)
Ne me dites pas que les joueurs veulent "que" du "zombie game", à t-on atteint les limites de l'imagination ?
Que ce soit pour ce jeu ou les nouvelles IP dévoilées ces dernières mois, on nous régurgite le même concept sous différentes formes. Je demande pas forcément l'arrêt des genres (FPS zombies, ou TPS à la Gears) ... Mais juste engagé des mecs qui ont de l'imagination et s’assoir autour d'une table pour en développer l'intérêt.
C'est con ce que je dis ou bien ...
Par contre je suis curieux de savoir pourquoi les zombies ne sortent que le soir dans ce jeu; si quelqu'un a une explication :x
Cette vue là, on la croirait sortie du premier DI d'ailleurs. J'ai beau avoir aimé leurs deux derniers jeux de zombies, il va falloir que ça se renouvelle sévère pour justifier cette "nouvelle" licence déguisée.
En attendant, la vraie question c'est ; Vont-ils continuer a exploiter les thèmes existants jusqu’à en dégouter tous les joueurs ?
(quaund je parle de beauté là, je ne parle pas de DA mais bien de technique et graphisme hein...)