The Devil's Men est le nouveau jeu d'aventure de Daedelic Entertainment. L'univers du titre mélange éléments steampunk et une Angleterre Victorienne fictive. En plus des puzzles et d'une enquête sur une série de meurtres étranges, le jeu offre une histoire qui peut peut être influencée par chaque décision et mouvement du joueur. Sortie prévue pour le printemps 2015, communiqué et une image dans la news.
Hamburg, June 11th, 2014. “Who killed the Devil’s Men?” – This mystery is the focus of Daedalic Entertainment’s upcoming adventure “The Devil’s Men”, which is announced today by Daedalic Entertainment and which will be released in spring 2015.
In “The Devil’s Men” players will influence the storyline with every move and decision they make. Gamers will have to consider all the possible ways to solve a puzzle, because every decision might change the story.
Author Kevin Mentz, known for his critically acclaimed fantasyadventure Memoria, invented with “The Devil’s Men” a world made of steampunk elements amidst a fictitious Victorian
England. In classic adventure gameplay, challenging puzzles are cleverly combined to a thrilling criminal case.
England, 1871: A sleepy seaside town – once venue of a legendary world exhibition – is kept in suspense by a bizarre series of murders. The trace leads to the old exhibition grounds, where ruins of steel and glass are the new shelter to a gang of waifs and strays, misfits and tramps – known as “The Colony”. To buoy up, the colony pursues more and more influence in the town and doesn’t shirk from ruthless means.
The 20-year-old Adelaide Spektor feels threatened by this menace. Adelaide was still a child when she was left by her father, the famous detective Karol Spektor. Since then, she is
hiding on the town’s streets and lives in fear to be discovered by the colony and to get swept up in a life of crime, contrary to the morals of her family. When she witnesses the murder of her father’s old friend, she sees her chance to find Karol Spektor and reclaim her former place in society. But only the notorious colonist and double murderer Emily can help take up Adelaide’s father’s trail.
Together the two women get entangled in a plot leading to the “Devil’s Men” – a coterie of scientists who have exceeded the limits of the spiritual and material world decades ago, yet are bizarrily perishing one after another. Will Adelaide and Emily manage to track down Karol Spektor? And what is his connection to the Devil’s Men?
The Devil’s Men will be released in spring 2015.
Tous les commentaires (10)
À noter qu'en ce moment, il y a un kickstarter pour Jenny LeClue (http://kck.st/1nSSNtC), c'est de l'animation vectorielle mais ça a beaucoup de charme, et c'est très fluide :)
Pour les environnements 2D, il leur a été reproché l'absence de petits détails pour donner de la vie, comme par exemple les feuilles mortes qui se déplacent au vent… et c'est vrai que ce sont les petits détails qui font tout. Pour le manque de vie en général, quand on se dit qu'il y a quinze ans on avait le droit à une place de marché blindée de monde, des musées avec des touristes… là, les personnages sont tous « importants », comme dans les anciens jeux de TellTales, c'est comme si on faisait un film sans figurants… par contre, pour la finesse, je ne suis pas certain de bien saisir ton idée. C'est très précis (même trop dans la première partie, la seconde est plus « organique » heureusement), et rien que pour les yeux je vais peut-être y rejouer (en anglais cette fois-ci ^^) sur un écran rétina, car ils ont travaillé sur des fichiers en très haute résolution :)
Après, 2D/3D c'est un faux débat. La 3D ça s'anime aussi bien que la 2D, et si on veut pour un même résultat. Et faut quand même être conscient que l'animation dite traditionnelle c'est juste hyper casse-bonbon par rapport à la 3D. On peut remercier les asiat d'être maso; sans quoi on ne verrai plus beaucoup de dessin-animés.