Project Carbus, Aéro, Racing Sport 1 & 2

CraCra
CraCra
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Bonjours à toi
On est pas mal sur ONE, mais doit bien y en avoir un sur PS4 qui passera par ici
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The Dreadful Unit #16 ;)
The Division,Quantum break, Star Wars: Battlefront, No Man's Sky, Wild, Ghost Recon: Wildlands, Uncharted 4, Rime .... Gagnant euromillions, Vacances à vie

AudioSlave92210
AudioSlave92210
Inscrit depuis 3366 Jours
Je vais recruter dans le thread de Driveclub alors. Merci quand même
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PSN ID: AudioSlave92210

Orbbs
Orbbs
Inscrit depuis 7732 Jours
Petite question pour savoir si je suis le seul...
Depuis deux trois soir, quand je joue le solo, lors des premiers tours de piste, le jeu coupe brutalement avec un écran noir et revient au dashboard. Evidemment, quand je veux revenir, le jeu se relance depuis le début...
Je n'ai pas l'impression d'avoir ce problème sur les autres modes de jeu. J'ai désinstallé et réinstallé pour voir, et le problème est revenu au bout d'une petite heure par contre...
Vous connaissez ce bug ?
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Atom N550 1,5ghz, 2go ram, Nvidia ion 2, SSD 120 Go, 10 pouces

CraCra
CraCra
Inscrit depuis 7735 Jours
Pas l'ombre d'un souci de ce genre pour le moment
seul souci depuis la MAJ 3.0 c'est le contre la montre qui souvent refuse de s'activer parfois durant des heures et mon volant qui ne veut pas fonctionner
J'ai pour ce dernier trouvé la parade, je dois débrancher le pad ensuite brancher le volant, lancer le jeu et seulement une fois sur les menu du jeu rebrancher le pad pour profiter du casque et du micro
Avec tout de fois un bémol, c’est de vérifier que je suis toujours bien au boite manuelle parce que parfois ca repasse en automatique
Bref toujours les mains dans le cambouis avec ce jeu ^^ mais c'est bon

Tu as testé une vidange du cache de la ONE en éteignant la console en restant appuyer sur le logo jusqu’à coupure total ? si tu as bien fait au redémarrage tu dois voir un écran vert avec 3 points qui clignotent
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The Dreadful Unit #16 ;)
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Altanyx
Altanyx
Inscrit depuis 6860 Jours
Je me demande si je n'ai pas eu un truc de ce genre il y a plusieurs semaines. Mais depuis que j'ai fait la technique du chat, j'ai moins de soucis.
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Ludothèque : Fifa 14, NBA 2k14, TitanFall, NHL 15, Destiny, GTA V, Project C.A.R.S.
2015 : Fifa 16
2016 : Dirt Rally, NBA 2k17 (?), The Division (?)

augur - Tkazual
augur
Inscrit depuis 6641 Jours
Pour ceux qui ont backé le jeu, ils devraient avoir reçu / recevoir un retour sur investissement. J'ai reçu 50€ environ, de quoi rembourser une version du jeu! ^^
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http://www.pass-hunters.co.uk

CraCra
CraCra
Inscrit depuis 7735 Jours
tu avais donné combien ?

parait aussi que vous allez recevoir régulièrement une petit quelque chose (enfin suppose suivant les prochaines ventes)
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The Dreadful Unit #16 ;)
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Miguel - Kimi Räikkönen
Miguel
Inscrit depuis 7674 Jours
Pareil, j'avais payé 45€, et j'ai reçu 49.50€, soit exactement 10% de plus comme annoncé.

Et dans les mois à venir on devrait recevoir régulièrement une part des bénéfices des versions PC et console.
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Capture PC : Intel i7 5930K @ 4.6 GHz, Asus X99-Deluxe, 16 Go DDR4 1600 MHz, 2x NVIDIA Gigabyte GTX 970 G1 GAMING 4 Go SLI @ 1480/3750 MHz. Acer HB270HU IPS 144Hz GSync 1440p.

CraCra
CraCra
Inscrit depuis 7735 Jours
comme quoi y a pas que de l'arnaque sur ce genre de pratique
c’est vraiment cool pour vous
avez vous réinvesti dans Pcars 2 ??
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The Dreadful Unit #16 ;)
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MouldyCake
MouldyCake
Inscrit depuis 5141 Jours
ça fait plaisir de voir se genre de pratique, vraiment.
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Tompouss - Qatari refoulé
Tompouss
Inscrit depuis 6343 Jours
Yep, j'avais payé 25€. Reçu 27,50€ hier.
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Xbox 360 - Xbox One - PS3 - PS4 - PS Vita - WiiU - 3DS - PC G@mer - Nexus 5

augur - Tkazual
augur
Inscrit depuis 6641 Jours
Posté par CraCra
avez vous réinvesti dans Pcars 2 ??
Pas encore en tout cas, pas sûr de le faire.
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http://www.pass-hunters.co.uk

serwol
serwol
Inscrit depuis 6402 Jours
Posté par CraCra
comme quoi y a pas que de l'arnaque sur ce genre de pratique
c’est vraiment cool pour vous
avez vous réinvesti dans Pcars 2 ??
Moi oui, et je regrette pas ^^

@augur : de toute façon c'est trop tard, c'était jusqu'au 1er septembre il me semble.
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Miguel - Kimi Räikkönen
Miguel
Inscrit depuis 7674 Jours
Du coup j'ai réinvesti dans PCars 2, qui suit le même modèle économique.
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Capture PC : Intel i7 5930K @ 4.6 GHz, Asus X99-Deluxe, 16 Go DDR4 1600 MHz, 2x NVIDIA Gigabyte GTX 970 G1 GAMING 4 Go SLI @ 1480/3750 MHz. Acer HB270HU IPS 144Hz GSync 1440p.

CraCra
CraCra
Inscrit depuis 7735 Jours
PROMO sur PC
40% de réductions sur Project CARS édition numérique qui inclut le dlc Limited Edition Car Pack version pc pour seulement 29€99 et c'est sur la boutique Steam que ça se passe jusqu'au 14 Septembre !
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The Dreadful Unit #16 ;)
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augur - Tkazual
augur
Inscrit depuis 6641 Jours
Posté par serwol
@augur : de toute façon c'est trop tard, c'était jusqu'au 1er septembre il me semble.
Ah ben comme ça le problème est réglé! :D
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http://www.pass-hunters.co.uk

CraCra
CraCra
Inscrit depuis 7735 Jours
j'aurais pu poster ca sur le topic forza mais ca aurait encore fait du foin, enfin plus que ici je crois

viens de tomber sur des vidéos qui comparent F6 et PCars en version ONE
la comparaison est juste sur le coté graphique, sons et placement de caméra
ca ne compare pas le niveau de conduite puisque pour eux c'est des jeux qui ne sont pas dans la même catégorie


de nuit sur le nurb
https://www.youtube.com/watch?v=X9S40omnGc4&featur...

sous la pluie
https://www.youtube.com/watch?v=2t6itSr1w2s&featur...

c'est marrant, perso je trouve qu'il y a plus de détail sur les circuits dans PCars que F6, apres ok c’est peut être moins fin mais j'aime mieux moi
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The Dreadful Unit #16 ;)
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serwol
serwol
Inscrit depuis 6402 Jours
Sur la vidéo sous la pluie en tout cas je préfère largement le rendu de Pcars.
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augur - Tkazual
augur
Inscrit depuis 6641 Jours
Après suffit de jouer à la démo de FM6 pour sen rendre compte que le jeu ne donne pas mal à la tête au bout d'un moment comme PCars! ^^
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CraCra
CraCra
Inscrit depuis 7735 Jours
jamais eu mal de tête avec
le seul jeu qui me fou la gerbe pour le moment c’est les Far Cry depuis 2 épisodes
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The Dreadful Unit #16 ;)
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augur - Tkazual
augur
Inscrit depuis 6641 Jours
Après une longue session j'ai toujours l'impression que le jeu m'a cassé la tête, mais comme il n'y a rien dedans! :D
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CraCra
CraCra
Inscrit depuis 7735 Jours
patch 4.0 dispo sur PS4 actuellement
je suppose sur PC aussi mais pas de date pour la ONE, j'espere cette fois qu'il arrivera vite
3.8Go

le patch notes
New & Enhanced Feature Summary
• Online – added support for 'Force Default Setups' in Multiplayer restrictions screen.
• Online – players driving the wrong way will now have their collision disabled and their vehicles will display as ghost cars.
• Online – lobby search settings are now saved between sessions.
• Career – mandatory pitstop opening lap will now scale when the player scales the length of the race. For example, if the race was set to 5 laps, the pits would open for
the mandatory stop on lap 2. If the player now scales the race length to 15 laps, the pits will open on lap 6 for the mandatory pitstop.
• HUD – when adjusting real-time settings, for example Brake Balance, the player will now see a HUD message to indicate what the setting has been changed to. The HUD will display “N/A” in the real-time settings HUD, messaging when a specific setting is not available due to it being disabled in MP session or not present on the vehicle.
• GUI – added a game version number display to the main menu.
• Assists – Enhanced Brake Assistance system so that people who are unable to use
brake controllers at all can still play the game with this assist enabled.
• Assists – the Best Line assist now provides an option to only show the braking areas
• Tracks - Movable trackside objects and broken-off car parts will now be removed from the track after impacts.

Online
• New – added support for 'Force Default Setups' in Multiplayer restrictions screen.
• New – players driving the wrong way will now have their collision disabled and their vehicles will display as ghost cars.
• New – lobby search settings are now saved between sessions.
• Fixed an issue where the AI could remain stuck on the grid after the previous host left the session.
• Fixed an issue where the player was unable to select the Bentley GT3 in online races.
• Fixed an issue in Create Lobby where selecting Vehicle ‘view details’ would reset the class filter.
• Fixed an issue where the in-game chat box would scroll when the player pressed the accelerator and brake controls.
• Various tweaks to the behaviour of cars that are terminally damaged, and cars will no longer try to teleport to the garage if there are no pit lanes.
• Fixed an issue where the player could drive out of the garage again after retiring from a race.
• Further tweaks and improvements to the online lobby Car Class GUI – classes are now sorted alphabetically; changes are now only apply once the player accepts the new settings; ‘Create’ options defaults to ‘Any’ class; fixes an issue where the host would see only one vehicle in the quick vehicle chooser list if identical vehicles was
set to ‘yes’.
• Fixed the rolling start option so that toggling the rolling start flag correctly updates MP game data.

Time Trial
• The standings info on the pause screen now shows real-time updated lap and standings info, and sorts the order of all active participants based on lap times.
• Fixed an issue where the player's best of session ghost time didn’t always exactly match his actual best of session time.

Pitting, Tuning, Setups, Strategy
• Fixed an issue where a selected tyre option saved to a setup prior to Patch 3.0 would cause a game crash after applying Patch 3.0 and using that saved setup.
• Fixed an issue where tyre pressures were not resetting properly when returning to pits.
• Fixed an issue where brake temperatures were being reset when the player entered the pits, leading to unexpected braking behaviour.
• Adjustments to fuel calculations when returning to pits during a practice session – when calculating the required fuel when the player returns to the pits, the estimated fuel levels are used for consistency.

Physics & AI
• Tyres – small adjustment to peak slip ratio or P Zero Trofeo, Faretti Track, and other soft-track road tires for road cars.
• Various improvements to AI navigation when entering and leaving the pit boxes.
• Improved the transition from road to off-road as certain off-road surfaces caused too much jarring on the steering.

Cut Track / Off Track System
• Sakitto International – further tweaks to the downhill Esses, to keep the AI on track when attempting bad passes that were causing the AI to hit the exit barriers.
• Various tracks – Nordschleife, Greenwood Karting, Silverstone National, Dubai GP, Barcelona National, Nurburgring Sprint Short – cut-track improvements based on latest community feedback.

Career
• Fixed an issue where the player would be placed first on the grid of race two in a multi-race round, after being disqualified from the first race. Disqualified drivers will now be placed at the back of the grid.
• DLC Career Accolades are now only present if the appropriate DLC pack is installed. This fixes an issue where the player was unable to do 100% completion of accolades due to non-purchased DLCs accolades also being present.
• Fixed an issue where bonus points were not being awarded for Kart series and some invitational events.
• Fixed a bug where the invitational events that require winning team championships weren't always unlocking.
• DLC Career Accolades – translated (non-English) strings added for Invitational Accolade – 320 Touring Challenge
• Fix to make sure player is placed last after skipping/simulating, in races where the second-best qualifying time is used for grid placement for the 2nd race (this was affecting Formula Rookie, LMP1-3, GT5 and Touring races).
• New – mandatory pitstop opening lap will now scale as well when the player scales the length of the race. For example, if the race was set to 5 laps, the pits would open for the mandatory stop on lap 2. If the player now scales the race length to 15 laps, the pits will open on lap 6 for the mandatory pitstop
• Improved Contract system to allow for extra entry level contract awards when progressing to a new motorsport, or when only being offered a renewal for the current motorsport.
• Improved the AI logic during races with Mandatory pit stops so that they will pick a more optimal time to stop when there is also changing weather at play.

Audio
• Tweaks to the Ginetta GT3, Clio and Bentley Speed 8.

GUI, HUD, Telemetry
• New – when adjusting real-time settings, for example Brake Balance, the player will now see a HUD message to indicate what the setting has been changed to. The HUD will display “N/A” in the real-time settings HUD messaging when a specific setting is not available due to it being disabled in MP session or not present on the vehicle.
• New – added a game version number display to the main menu.
• New – the Best Line assist now provides an option to only show the braking areas.
• Rebalanced the point at which Forecast weather becomes Current weather in the UI display so that the info display changeover better matches what the player is seeing in-game.
• Track temperature is now displayed on all in-game menus.
• Fixed an issue where the Time Progression slider skipped every 2nd option when moving the slider left or right.
• Track temperature will now display correctly based on the unit system and language selected by the player.
• Fixed an issue where the tyre wear meters on the HUD telemetry screen were flipped for the right front and left rear tyres.
• Track Temperature and Weather information are now positioned uniformly across all in-game screens.
• Removed redundant leading zeros from the KERS motec display.
• Fixed an issue where accessing the map or telemetry in the monitor screen would disable the player HUD in game.
• Enabled scrolling of the drivers list on the post race Standings screen.
• Vehicle Class icons – updated vintage F1 and vintage GT class icons.
• New GUI image with real-world livery for Ford Capri Group5.

Replays
• Replays – fixed an issue where vehicle damage would automatically be repaired when watching a replay.

Controls & FFB
• Steering wheel angle now reverted to always centering during pause / pits / menus / etc. An alternative fix is now implemented to prevent the jolting when un-pausing the game.
• Fixed an issue where force feedback was still active when an AI team mate was driving the player’s car.
• Fixed an issue where calibrating the pedals could at times cause the pedals to function incorrectly.
• Logitech – updated pedal mappings for the G29 to match the latest hardware revisions.
• Fanatec – added use of accelerator rumble on CSW Base v2.
• Fanatec – CSR Elite 2nd dpad removed (as per SDK change); handbrake now works when attached to pedals via wheel base; added support for CSP connected via USB.
• Fanatec – upgraded to SDK 1.6.1 – fixes reversing of the CSS shifter gear up / down sequential mode.
• Fixed an issue with the Fanatec CSS connected via USB to the PS4, the wheel paddles stopped functioning.

Vehicles
• Audi A1 Quattro – changed class to Road C1.
• Audi R18 e-tron – added hybrid/KERS readout to cockpit display.
• BAC Mono – fixed duplicate material name causing a problem on painted cockpit parts.
• BMW 2002 Turbo – tweaked default tyres and brake balance so that the default setup provides a better overall performance versus the other cars in its class.
• BMW 320TC – fixed the top speed statistic displayed in the front-end.
• Caterham SP300R – added push-to-pass boost gauge to cockpit display and enabled exhaust backfire.
• Ford Escort and Mustang 2+2 Fastback – tweaks to help reduce climbing other vehicles during side-to-side contact.
• Ford Mustang 2+2 Fastback – fix for shadow flicker on AI cars.
• Ford Capri Group5 – fixed offset rear fenders.
• Ford Mustang GT 2015 – reduced FFB tire force multiplier by 25%.
• Gumpert Apollo – re-added four exhausts.
• Marek/RWD LMP cars – improved the default view position.
• Ruf CTR – recalibrated engine boost and allow up to 1.4bar boost in setup to match original car. Stock boost of 1.1bar provides around 470hp as advertised.
• Added hybrid boost gauge to display for McLaren P1, Marek RP339h LMP1, RWD P30 LMP1.

Tracks
• Le Mans – lowered the entry part of the kerb in the Mulsanne corner to fix the issue where cars would register a collision with the kerb.

General
• New – movable trackside objects and broken-off car parts will now be removed from the track after impacts.
• Enhanced Brake Assistance system so that people who are unable to use brake controllers at all can still play the game with this assist enabled.
• Reworked the stretched headlight reflections to be more accurate to real life.
• Fixed an issue where the Driving Line assist would become invisible when particles were set to off.
• Ensure that players cannot turn on assists using hotkeys in community events, when the assists have been explicitly disabled for the event in question.
• Fix further cases where the pre-race cameras would at times cut into the track surface.
• Fixed an issue where vehicle windows would at times not render correctly when using centre cockpit cam and helmet cam.
• Tweaks to gamma settings to closer match the PC and Xbox One platforms.
• Fixed a potential crash when returning from in-game to main menu.
• Fixed an issue with the rendering of shadow edges, improving overall shadow rendering.
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The Dreadful Unit #16 ;)
The Division,Quantum break, Star Wars: Battlefront, No Man's Sky, Wild, Ghost Recon: Wildlands, Uncharted 4, Rime .... Gagnant euromillions, Vacances à vie

marctheboss - Caliméro
marctheboss
Inscrit depuis 6644 Jours
Moi steam m'a rien dl en tous cas.
En réponse à

pour se faire des ennemis,pas la peine de déclaré la guerre,il suffit de dire ce que l'on pense. Martin Luther King, ça me va bien cette citation

marctheboss - Caliméro
marctheboss
Inscrit depuis 6644 Jours
Y en a eu une vers 14h30 de 1.2 go.
En réponse à

pour se faire des ennemis,pas la peine de déclaré la guerre,il suffit de dire ce que l'on pense. Martin Luther King, ça me va bien cette citation

CraCra
CraCra
Inscrit depuis 7735 Jours
Le PATCH 4.0 XBOX ONE est validé par MS, il sera bientôt en ligne

la traduction du patch note http://www.xboxracer.com/jeux-video/240-jeux-xbox-...
En réponse à

The Dreadful Unit #16 ;)
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